Pages

Tuesday, March 6, 2012

HOLY TRINITY - GYEREKFOGLALKOZÁS

Az amerikai gyülekezetben leginkább a gyerek közösséghez csatlakoztunk. Ha Zoli is velünk tart, akkor általában ő vesz részt az igehirdetésen és én vagyok a lányokkal a gyerekfoglalkozáson. Bevonul a kórus a templomba, közösen imádkozunk, majd a gyerekek előreszaladnak a lépcsőre. Néhány mondatnyi tanítás, beszélgetés hangzik el, majd ezután kivonulnak a kicsik, mindenki a saját csoportjába. Szerintem a gyerekeknek és a felnőtteknek is hasznos ez a közös bevezető rész. A kicsik szokják a „felnőtt” Istentisztelet-et, a felnőtteknek pedig lélekben megfiatalodhatnak egy kicsit a vidám, játékos beszélgetéstől.

Mi a 2-5 évesek közé járunk, ahol két vigyázó szokott lenni 5-6 gyerekre, és én. Bevallom, nagyon szeretem ezeket az alkalmakat, mert sokat tanulok, tapasztalok általuk és mindig látok valami újat is. Egy egészen nagy szoba van berendezve, feldíszítve  csupa igényes és keresztény képpel, könyvvel játékkal. Itt jöttem rá, hogy az otthoni kínálat ennek sajnos csak a töredéke.  Az otthoni gyerekbibliánkat is külföldről rendeltük, mert csak néhány történetet lehet megkapni nekik való rajzokkal. Itt persze rögtön beleszerettem egy másikba, amit meg is kerestünk egy keresztény könyvesboltban.

 Ott jött az igazi felismerés, hogy itt micsoda választék van, de nem csak a gyerekek számára. Szebbnél szebb bibiliák, áhitatos könyvek és kalauzok, foglalkoztatók, színezők, cd, naptárak, játékok és hasznos kiegészítők.

Az idő nagy része szabadjáték, de mindig van egy történet és utána ehhez kapcsolódó barkácsolás. A héten ezt készítettük a lányokkal, aminek utána is érdeklődtem hol lehet beszerezni, mert annyira megtetszett. Érdemes szétnézni az oldalon.

Karácsonnyal kapcsolatban számos könyv kapható és valahogy könnyebb is erről beszélni kisebb gyerekeknek, de húsvét környékén csak nyulak és locsolkodók árasztanak el minket. Itt viszont még egy szupermarketben is igazi kincsekből lehet válogatni. Már a legkisebbekre is gondolnak, hogy a saját szintjükön elmesélhessük miről is szól az ünnep valójában.

És végül Amerika nagy kedvence: a Veggietales. Mi még nem vagyunk rajongói, mert a lányoknak még gyors az angol miatt, de talán majd idővel, mert van benne számos értékes gondolat. http://www.veggietales.com/storybookplayer/story11/

No comments:

Post a Comment