Pages

Saturday, March 3, 2012

KRESZ ÉS KÖZLEKEDÉS

A magyar szabályokhoz képest van egy pár különbség meg szokások közötti eltérés, de egyáltalán nem okozott gondot az átállás. 
Van egy pár dolog, ami azért nem fog hiányozni, de olyan is van, amiről nehéz lesz visszaszokni.

Alapvetően sokkal nagyobb minden. Nagyobbak az autók, szélesebbek az utak sőt még a csatornafedőket is nagyobbra csinálják. Emellett viszont túl gyorsan nem lehet közlekedni. gyorsforgalmi úton 55 mérföld (kb 90 km/h) autópályán pedig 65-70 mérföld (105-113 km/h)

Stop tábla: előszeretettel használják, szinte minden sarkon van és figyelni is kell rájuk mert sokkal több rendőr cirkál itt az utakon mint otthon. Elsőbbségadás tábla alig van, inkább stop táblát használnak. Ami furcsa az az, hogy nincs jobbkéz szabály, hanem az autósok érkezési sorrendben engedik el egymást. Ha két autós egyszerre érkezik, akkor a szemfülesebb indul meg, vagy valaki átinteget a másiknak J.

Piros lámpa: Piros lámpámál lehet jobbra kanyarodni, ami nagyon jó és gyorsítja a közlekedést. Azért le kell lassítani/megállni, de ha nincs senki balról akkor nyugodtan lehet menni. Csak egy pár nagyobb kereszteződés van, ahol külön tábla figyelmeztet, ha ez tiltott. Ez nagyon fog hiányozni otthon!

Szirénázó autók: Mentő~, tűzoltó~, rendőrautó esetén le kell húzódni az út szélére és lehetőségtől függően leállni, vagy minimális tempóra lassítani, hogy csak álló kocsik között kelljen cikázniuk.

Lerobbant autó: Autópálya vagy gyorsforgalmi út mellett ha van egy lerobbant autó csak akkor szabad megállni mellette ha nincs benyomva a vészvillogója. Ha be van nyomva, akkor be tudta nyomni és ura a helyzetnek, érkezik majd hozzá segítség.

Kanyarodó sáv: Városon belül is a legtöbb helyen kétszer két sávos utak vannak, ahol pedig bevásárlós rész van (elég sok) ott narancssárga vonallal elválasztva van középen is sáv, amit mindkét irányból használhatnak kanyarodásra az autók.

Az autók szerintem legalább kilencven százaléka automata váltós és tempomattal felszerelt. Mindkettő hihetetlenül praktikus. Városban az automata váltó nagy segítség, gyorsforgalmi úton (amiből rengeteg van) pedig a tempomat.

Az itteni autósok viszont sokkal kevésbé előzékenyek, nehéz sávok között átsorolni, vagy autópályára felhajtani, mert az esetek nagy részében nem akarnak beengedni. Hiába van kint az index, hiába közeledsz a sávjába nem lassítanának le (tisztelet a kivételnek). Valahogy másképp vannak kódolva.



No comments:

Post a Comment