Pages

Tuesday, August 14, 2012

LIBERTY STATE PARK


Amerikai kirándulásaink közül most értünk vissza az utolsó nagy túránkról. 4 nap, 3 város és közel kétezer kilométer nagyrészt éjszakai vezetéssel.

Úticélunk New York volt, első napra legalábbis a  szabadságszoborhoz tartozó park, ami még New Jersey-hez tartozik területileg.


A kicsik természetesen a játszótérre voltak a legkíváncsibbak, de minket a mögötte elterülő panoráma nyűgözött le inkább.


A parkban egy hatalmas sétány is volt, ahhonnan már jobban szemügyre lehetett venni a felhőkarcolókat, amiből rengeteg sorakozott egymás mellett. A lányok szerint én se tudnám egyedül megszámolni, lehet, hogy Gyuri papa is kellene, de azért Ők is besegítenének :)

Majd egy kompra szálltunk fel, amivel megnéztük az Ellis Island-et, a bevándorlók szigetét majd megkerültük a szabadság szobrot is. Mivel a belső kilátó le volt zárva és zuhogni kezdett az eső így mi utóbbinál maradtunk a hajón és onnan nézelődtünk.

Az Ellis Island-en volt egy érdekes múzeum, de nagyon nem tudtuk megnézni. Az amerikaiknak bevált szokása, hogyha van klíma egy épületben, akkor azt használják is. Így volt itt is és biztos, hogy 20 fok alá volt csavarva. Mindent ráadtunk a lányokra, de még így is fáztak.
Szóltam két múzeumos nőnek is, akik szintén mondták, hogy Ők is majd meg fagynak, a második azt is hozzátette, hogy itt mindig ilyen.

Gyorsan körbenéztünk, megnéztük a termet, ahol a bevándorlókat regisztrálták, volta némi amerikai történelem és sok infó arról, hogy milyen korszakokban honnan jöttek az emberek, miken mentek kersztül, mindez sok képpel, hangkommentárral és sok látogatóval.

New York látkép esőben
Mikor megláttam az információs pultot gondoltam, hogy ott is jelzem, hogy kicsit talán hűvös van.
Itt már nyitott fülekre leltem és mondta a hölgy, hogy fejben tartja az észrevételemet és továbbítja majd a menedzserének. Tessék? Gondoltam magamban. Nem tudja eldönteni, hogy hideg van-e, vagy erre lesz majd egy külön megbeszélésük, hogy fentebb állítsák-e? Lehet, hogy még egy külön menedzsert is kineveznek a feladatra... :)

Az iskolában is lehetne ilyen probléma, ott is általában 19-20 fokra van állítva, de már az összes típusú szabályzót ismerem, így ott én voltam a klíma menedzser és már rögtön az érkezésnél megoldottam a problémát.

No comments:

Post a Comment