Pages

Thursday, September 15, 2011

AMERIKAI ÖNÉLETRAJZ

Az iskolában működik többek között egy karierr center is, ahol segítenek a munkakeresésben és cégekkel is kapcsolatban vannak. Szóval rögtön rákattantam, ahogy hallottam róluk és feltöltöttem az önéletrajzomat. Majd megnézték és kaptam egy telefonhívást, ha tudok, akkor ugorjak be hozzájuk és igazítsuk hozzá az amerikai formátumhoz.
Alapvetően itt minden a diákokról szól tehát meg se lepett már. Végülis a karierr center igazgatójával beszégettem. Már az sem lep meg, hogy az igazgatók ugyanúgy végzik a normál napi munkát mint mindenki más, valahogy ez itt így természetes.
Az önéletrajz itt merőben más mint Európában én nem akartam elhinni. Nem szabad fényképet rátenni, ez volt az első észrevétele, mert ha rajtavan, akkor automatikusan kidobják. Mivan? –gondoltam és teljesen értelmetlenül és mosolyogva néztem rá. Utánna jött a többi, hogy ne tegyem bele a születési dátumomat, államporságomat se.
Mert, hogy ezek alapján mind diszkriminálhatnak. Mondtam Neki, hogyha ezek közül bármelyik miatt is diszrkiminálnának, akkor én azt bánnám? Szeretnék egy ilyen helyen dolgozni? Szerintem nem. Szóval nem értem, de nem baj, ez az első dolog, amiben nem igazán tudom követni a logikájukat.
Az még a furcsa, hogyha beírják a nevem a facebook-ra, linkedin-re akkor bármit megtudnak rólam, de az önéletrajzomba meg ne legyenek benne?!
Utánna megkérdeztem egy-két csoportásat és Ők is bólogattak, hogy ilyeneket nehogy betegyek, mert rögtön kuka...
Mindegy átírom, tudtak jó ötleteket is adni, hogy az egyes munkaköreimhez ne a munkaköri leírásokat tegyem be, hanem az elért sikereket, eredményeket.
Hasonló visszafogottság van az iskolai eredményekkel kapcsolatban is. A tanár egyessével lefele fordítva osztja ki, nehogy meglássuk mások eredményeit.

Szóval frissítem és meglátjuk mire megyek vele idekint, lesznek különböző cégeknek előadásai, interjúi a suliban, majd beszámolok ha van valami...

No comments:

Post a Comment