Pages

Sunday, October 9, 2011

KÖNYVTÁR

Szeretjük a könyveket. Otthon jó sok van már belőle. A lányokat már kiskoruk óta körbeveszik és vigyáznak is rájuk. A sok könyv ellenére minden héten jártunk az újpesti könyvtárba. Az egyik magyar anyukától kaptunk két doboznyi mesekönyvet és én sem érem utol magam az angol olvasnivalókban mégis szerettem volna megnézni a helyi könyvtárat. Kinéztem a neten a legközelebbit és elkocsikáztunk a lányokkal. A beiratkozáshoz sajnos futni kellett még egy kört, de azért megérte!  Én csak magamat igazoló okmányokat vittem, de mint kiderült csak egy lakcím igazoló dolog kellett nekik, ami nálunk a bérleti szerződés volt. Innentől minden simán ment.

Egyszerre 50 darab, nem elírás ötven darab könyv, cd, vagy dvd lehet nálunk. És mindez ingyenesen! A beiratkozás is az volt! Csak időben vissza kell vinni őket. A filmekre és az új könyvekre egy hét, a régebbi könyvekre három hét van! A könyvtárhasználat mindegyik könyvtárra érvényes! A filmeket egy tartóból lehet kiválogatni. Legelőször mondtam Zolinak, hogy kérje ki amiket kiválasztottam, majd mikor kinyitotta a tokokat kiderült, hogy a lemez is benne van! No, ez Amerika! Azóta elég sokat filmezünk angol felirattal nyelvtanulás céljából! De jó lesz ez még hosszú téli estéken is! A könyvtár maga nem nagy, ehhez képest viszont rengeteg gyerek és ifjúsági könyv van! De a legjobb az egészben, ha nagyon tuti szakácskönyv gyűjteményük van. Ki is hoztam már egy párat, de a kenyérsütőgépes eddig a legjobb! Azóta minden nap más kenyeret készítek. Már otthon is próbálgattam egy-két könyből, de eddig ez a legjobb! Írom is ki őket sorra a receptkönyvembe!

Kedd délelöttőnkét egy óra hosszat 2-5 éves gyerekeknek foglalkozást is tartanak! Persze ingyenesen! El is látogattunk Nórival. Igaz az elejét kicsit lekéstük, de az nem volt gond! Jó sok gyerek és anyuka gyűlt össze, félkörbe kis székeken ücsörögve hallgatták Ms. Nancyt. Név alapján nem ilyennek képzeltem! Ilyen emberek csak a filmekben illetve itt vannak! Egy fekete szemüveges, vörösre festett szájú, kicsit kiállófogú fekete nőt képzeljetek el, aki nem csak a gyerekekkel beszélget negédesen hanem egyébként is. Egy kis mese, könyvet körbemutogatva, utána taps, egy kis táncika, utána taps, megint mese... De a gyerekek élvezték, sőt Nóri is. Ült az ölembe, nem nyekerget, nem akart hazamenni, hanem nézte a többi kisgyereket. Ha csak ez lett volna, nem biztos, hogy járnánk. De utána volt egy kis barkácsolás. Papírtányérokat és papírformákat (hal, sajt, sonka, citrom...) festettek egy nagyon szuper gyerekfestékkel, ami letörölhető volt, viszont jó élénk színű, olyasmi formában mint a kenhető ragasztó. Utána pedig a kifestett ennivalókat felragaszották a tányérkára. Nóri, mint egy iskolás olyan lelkesedéssel és komolysággal csinálta. Már mindenki hazament, mi még mindig festettük. Három tányért készített el, sőt még színes formákat is kapott Ms. Nancytől. Közben egy nagymamával is elkezdtem beszélgetni. Szóval, jövő kedden is adunk neki egy esélyt!

No comments:

Post a Comment