Pages

Saturday, May 26, 2012

HANGOSKÖNYVEK, PODCAST-OK

Elég sok időt töltök utazással, ami azért igazán monoton tud lenni. Így rákaptam a mindenféle hangoskönyvek hallgatására. Ebben azért az is figyelemfelhívó volt, hogy legalább minden második ember fülhallgatóval jár a buszokon, metrón. Azóta már kitapasztaltam, hogy a buszon kívül a munka során is lehet bizonyos feladatok alatt is mp3-at hallgatni J

Mindig is kedvenceim voltak az önélrajzi ihletésű könyvek, így például André Agassi Open című könyvét mindenkinek csak ajánlani tudom. Ehhez hasonló kategóriájúak számomra a különböző vállalatok, cégvezetők élményeiről szóló beszámolók, ebből aztán rengeteg van, hallgattam már ilyet is, olyat is.

Próbálkoztam különböző angol nyelvtanfolyamos anyagokkal is, de azt feladtam, valahogy nem jöttek be. Egy kivételt találtam a Street Talk nevű sorozatot, ami amerikai slang-et tanít! Ez tényleg nehéz, rendesen kell figyelni is, de igazán közel is áll az itteni beszédhez. Ezt magamnak is csak módjával adagoltam eddig.
Szinte végtelen előadássorozata van a The Teaching Company (TTC) nevű cégnek, akik szinte mindent lefedő témában adnak ki anyagokat. Ezekben általában valamelyik nevesebb amerikai egyetem tanára/professzora vesz részt és tart adott témában 24 félórás vagy 16 negyvenöt perces előadást. Akit ilyesmik érdekelnek, annak érdemes kis időt eltölteni netes keresgéléssel is, mert vannak egyetemek, akik saját honlapjukon, ingyenesen is elérhetővé tesznek különböző előadásokat (pld. http://itunes.ox.ac.uk/; http://itunes.stanford.edu/).

Elkezdtem próbálkozni különféle amerikai történelmi ihletésű hangoskönyvekkel, pld Buffalo Bill kalandjai J, de nem igazán mélyedtem még el benne.
Ez annak is köszönhető, hogy időközben felfedeztem a podcast-ok világát. Itt főleg rádió adásokról/műsorokról van szó, amik iTunes vagy más program segítségével automatikusan letölthetőek egy MP3 lejátszóra. Nem kell a rádió előtt ülni, és nem lehet lekésni őket. Csak egy-két kattintás és már töltődnek a kiválasztott adások.

Inkább azzal telik el több idő, hogy érdekes műsort találjon az ember. Igazán felhasználóbarát oldala van a BBC-nek (http://www.bbc.co.uk/podcasts), ahonnan nekem nagyon bejött a „Crossing Continents” heti kitekintés a nagyvilágba, mindig kiválasztanak egy országot és egy érdekes témát onnan. Szintén kiváló a „Food Program” ahol az élelmiszer a fő téma, és valóban jó beszélgetéseik vannak. Gondolatébresztő az „Everyday Ethics”, de néha kilátástalan viták zajlanak benne J. Érdekes témákat a „BBC All Things considered” és „Documentary of the week”-ben is ki lehet fogni, de itt azért letöltés előtt el szoktam olvasni a tartalmukat.

Remélem mások is hasznosnak találják ezt, szerintem az ismeretszerzésnek, nyelvtanulásnak egy kivételesen jó formája ez!

No comments:

Post a Comment