Pages

Thursday, December 22, 2011

ELSŐ SZEMESZTER

Véget ért az első szemeszterem!!! Juhúúúú !!!

Még nem volt idő, hogy leülepedjenek a dolgok, érzések, de sok érdekeset tanultam az biztos! Nagyon tetszett az óráknak a hangulata, igazi profi előadók voltak a tanárok, akik minden eszközzel próbáltak bevonni minket a tananyagba. Volt minden tantárgyból egy záróvizsga (Final), de nem ez jelenti a teljes féléves jegyet hanem annak nagyrészét már a félév során összedolgozza az ember különböző beadandók, kvízek, prezentációk, tesztek, esszék, viták során.

Az osztályozás itt A és D között zajlik sávosan. Az A a legjobb jegy általában 90-100%; B 80-90%; C 70-80%; D az 60-70%, de az itt már nem elégséges, azt a tárgyat újra fel kell venni. Így kicsit magasabb a léc, mert minimum a C-t, azaz 70%-ot el kell érni. A jegyek között még +/- al tesznek különbséget például egy C- az a C alsó tartományát jelentei 70-72% míg a C+ a felsőt 78-80%.

A jegyeim a következők lettek: 
Abszolút örülök Neki! Amit nagy mumusnak hittem arról kiderült, hogy nagy kedvencem lett (egyelőre), a számvitel, nagy hála érte a tanárnak! Én még embert nem hallottam ennyire lelkesen beszélni számvitelről és ennyi érdekes, valós példát mellékelni. A tankönyv pedig mindezt tökéletesen kiegészítette!
Minden tanárról elmondható, hogy a maguk területén kivételes tudással bírnak és nagyon jó képességeik vannak.

Egy jegy rí ki az organization behavior ez magyarul kb szervezeti erőforrást és viselkedést jelenthet. Ez C+ lett, ami az előzetes várakozásaimnak megfelel, én 78-82% közé vártam és ezt is kaptam. Itt azért ha vért izzadtam volna se biztos, hogy el tudok érni egy A-t. Azérdemjegy láttán azért látható, hogy vért nem izzadtam, de kb kétszer annyit kellett rá készülnöm mint bármelyik másikra. Három könyvünk volt, amiből tanultunk. Írtunk 7 egyéni órai tesztet kvízkérdésekkel, 3 egyéni beadandót, csináltunk egy kiscsoportos prezentációt kb egy órai anyagról és írtunk egy egyéni záróvizsgás nagyobb beadandót. Nem unatkoztunk.
Minden óráról van egy online kérdőiv is, hogy értékeljük az órákat, tanárokat, osztályozást stb, ebben van amit pontozni kell, van amit pedig kifejteni. Szerintem nagyon jó visszajelzési felület mindenki számára. Én is örültem ennek, mert mind a pozitív, mind a kicsit negatívabb észrevételeket meg lehet osztani. Nem volt nehéz sok jót írni, csak egy tanárgynál kellett kicsit gondolkoznom...

Nagyon jó az órák hangulata és a tanárok hozzáállása. Nem arról szól, hogy szívassák a diákokat, hanem, hogy megértésk a tárgyat és bármikor elő tudjuk venni ezt a megszerzett tudást. A vizsgáknál se a kisbetűs részekre mennek rá, hanem olyanokra, amik igazán fontosak az adott területen és az órán is, könyvben is ki vannak hangsúlyozva. Sokkal kevesebb meglepetés van, mint, amire otthonról emlékszem.

Más a golndolkodásmódjuk, nem akarnak gáncsoskodni, se tanárok, se a diákok egymással, mindenki segítőkész. Volt egy érdekes helyzet, amikor két csoporttársam prezentált és jött a szokásos kérdés, hogy valakinek van-e kérdése. Általában nem szeretek ezen a ponton jelentkezni, mert tényleg nem akarom befolyásolni az eredményüket. A sok ilyen prezentáció közül viszont volt egy, amiben volt egy pont, amivel nem értettem egyet, mondhati az ellenkezőjét gondoltam. Így megkérdeztem, hogy miért azon a módon gondolkozik, majd jópárszor érveket, ellenérveket váltottunk. A tanár is becsatlakozott, majd elmondta, hogy mindkettőnknek igaza van a saját szemszögéből és probléma nélkül zártuk a kérdések részt a prezi végén. A csoporttársam, akár magára is vehette volna, hogy miért vitatom a prezentációját nyilvánosan, de nem, sőt! Óra végén odajött hozzám, külön bemutatkozott (addig nem beszéltünk) és megköszönte, hogy ezzel a beszélgetéssel érdekessé és emlékezetessé tettem az előadásukat!

Én teljesen meg voltam döbbenve, persze pozitívan! Belegondoltam, hogy ilyen mentalitással mire juthatnánk az életben, saját kapcsolatainkban, vagy akár egy munkahelyi környezetben!

No comments:

Post a Comment