Pages

Thursday, December 1, 2011

THANKSGIVING

A hálaadást eddig csak a filmekből ismertük. Hatalmas pulykákat körbeülve együtt a család. De itt most személyesen is megtapasztaltunk belőle egy csipetnyit. Hallowen után a pumpkinokat felváltotta a pulykaáradat. A házak oldalára pulykás zászlók kerültek ki, a boltokban megjelentek a hatalmas fagyasztott madarak, aminek az egységára még a csirkénél is olcsóbb volt! .... Ki tudja mivel etették ezeket a jószágokat, hogy ekkorára megnőttek és ilyen olcsóak?!!!

Az óvodában hetekig csak pulykákat festettek és barkácsoltak  a gyerekek, házifeladatként pedig ki kellett tölteni egy papírt, hogy miket köszönnek meg. Előző nap pedig hálaadás buli is volt, nyaklánccal fejdísszel megünnepelve, amire a gyerekek előző nap sütit készítettek közösen. Melissa néni elmondása szerint Emese mindent megkóstolt és meg is evett rendesen. Ennek tényleges bizonyítékaként hazafelé közölte velem, hogy nem fog ebédelni és délután is csak egy kis gyümölcsöt fog kérni! Igazat is mondott! Valóban jól belakmározhatott! Az én lányom! J

Az International Institute (ahova angolra járok) is szervezett saját bulit! A tanárok saját maguk főztek hagyományos hálaadásnapi ebédet, de én sajnos nem tudtam részt venni rajta, mert Zoli aznap éppen dolgozott. Viszont azon a héten lehetett nyerni egy ingyen pulykát, amiért én is versenybe szálltam. Csupán el kellett mondani a csoportunkban, hogy miért szavazzanak ránk. Sajnos a többi magyar diáktársam nem volt aznap, így más vitte el a madarat. Viszont Zoli kapott két tömörcsokipulykát a munkahelyén, olyat mint amilyen nálunk a csoki mikulás vagy nyúl szokott lenni.


Mi úgy döntöttünk nem fogunk ünnepelni, mert azért nem veszünk fel minden új ünnepet, mert Amerikában vagyunk. Egy gondolattal azonban egyetértettem, amit a helyi újságban olvastam.  Arról nyilatkozott benne egy híresség, hogy azért szereti a hálaadást, mert ilyenkor nem kell ajándékot adni egymásnak, csupán összegyűlik a család, eszik valami finomat és örülnek, hogy együtt vannak. Mindezek után mi maradt nekünk az ünneplésből? Két napi szünet az oviban és suliban, így négynapos közös családi feltöltődés volt vadromantikával egybekötve, amiről már írtunk a fűtésproblémánkkal kapcsolatban!

No comments:

Post a Comment