Pages

Saturday, July 7, 2012

ÉLESZTŐ


Van aki élete során még soha nem vett élesztőt. Bevallom nem is tartozik a nélkülözhetetlen élelmiszerek közé. De nem úgy nekünk! Akik második nap után megérkezvén amerikában magunk sütjük a kenyeret, kalácsot, kiflit, zsemlét, kakaós csigát, pizzát, pogácsát... 
És miért pont most írok erről a témáról. Mert múlt héten találkoztam először friss élesztővel lassan egy év után, hiába mondták, hogy itt azt is lehet kapni. De amint megláttam el is rettentem tőle, hiszen egy kocka 57g 2,5 dollár körüli áron kapható!!! Nem írtam félre!!! De akkor mi mit is használunk? 
Sokáig a 3 kistasakos 3x21 g-os szárított változatot vettük 1,7 dollár körül, ami szintén nem olcsó, mire rátaláltunk az üveges nagyobb kiszerelésre 113 g-os 4,7 dollárért. Ez egyébként is praktikusabb, mert úgyis mérőkanállnyi mennyiségek vannak megadva a receptekben. Állítólag még ennél nagyobb  változatban is van  hasonló élelmiszer láncokban, mint otthon a Metro, de ahhoz már törzsvásárlói kártya kell. Így megmaradunk ennél. Aki ezek után kedvet kapna a házi pékséghez vagy csak valamilyen amerikai receptet szeretne kirpóbálni az (mérőpohárral és kanalakkal rendelkezve) látogassa meg a kedvenc oldalamat, http://www.kingarthurflour.com/ ahol hozzávalók szerint is lehet recepteket keresni, és ahonnan már számos dolgot kipróbáltam sikeresen.

No comments:

Post a Comment